אלהא דרבי מאיר ענני

YESHIVA-SECTION5
אם ביקרתם בקברו של רבי מאיר בעל הנס או שיצא לכם לקרוא או לשוחח עם מישהו על רבי מאיר ועל סגולותיו, ייתכן מאוד ששמעתם את המשפט "אלהא דמאיר ענני" ואולי אתם תוהים לעצמכם מה המשמעות של המשפט הזה ומאין הוא מגיע. על פי המסורת בכל עת בה אדם נמצא בצרה, עליו לומר בדיוק את המשפט הזה ולהינצל. הדברים דומים לאדם שנמצא בשעת קושי, מחסור או צרה ופונה לאלוהים שיעזור לו, מבקש רחמים או מבקש הצלה ונס. על פי המסורת שהתפתחה סביב קדושתו ומעמדו של רבי מאיר, את כל זה מרכז המשפט הפשוט "אלהא דמאיר ענני".

שתפו את הפוסט:

הסיפור שמאחורי האמרה

רבי מאיר בעל הנס היה גדול התנאים בדורו, דור שני בישראל לאחר החורבן והיה נשוי לברוריה. עם הכיבוש הרומי של ישראל, נתפסו בני משפחתה של ברוריה, הוריה הוצאו להורג ואחותה נשלחה על ידי הרומאים לבית המאסר. ברוריה אחותה, דאגה לה מאוד וביקשה מבעלה רבי מאיר שישתדל בהצלתה אלהא דרבי מאיר ענני.

ולסיפור האמרה עצמו

ואכן, ניסה רבי מאיר לשחד את השומר בכניסה לבית המאסר כדי לשחרר את אחות ברוריה מהמקום, אבל השומר טען בפניו שאם יתגלה שחסרה אישה במקום, הוא יוצא להורג. רבי מאיר הציע לו שק של כסף שמחצית ממנו ייקח לעצמו ואת המחצית השנייה יחלק לקציני הצבא הרומי האחרים כדי שלא יענישו אותו. לכששאל אותו השומר מה יעשה כשייגמר הכסף, ענה לו רבי מאיר “אמור אלהא דמאיר ענני ותינצל” מכאן הגיעה האמירה של אלהא דרבי מאיר ענני.

אמונה, קדושה ואמת

כשהטיל השומר ספק בטענתו, הציע לו רבי מאיר לנסות את העניין עם הכלבים שהיו באזור. רבי מאיר ניגש לכלבים והשליך עליהם עפר וכשאלו החלו לרדוף אחריו, צעק רבי מאיר אלהא דמאיר ענני והנה הכלבים נסוגו לאחור. השתכנע השומר בדבריו ושחרר את אחות ברוריה מבית המאסר. זוהי האמרה, זהו הסיפור וזוהי האמת.

אלהא דרבי מאיר ענני

קראו עוד -

Yeshiva

סעודת ראש חודש

סעודת ר”ח היא סעודה חגיגית הנאכלת בראש חודש. אף על פי שאין

por2

פדיון כפרות

פדיון כפרות “אלו המעות ילכו לצדקה” מנהג ישראל עתיק מאת

Accessibility Toolbar