מוסדות רבי מאיר בעל הנס

רבי מאיר בעל הנס תרומות

את רבי מאיר בעל הנס מכירים מרבית האנשים מדיווחי התקשורת על ההילולות והאירועים המתקיימים בקברו במועדים מאוד ספציפיים לאורך השנה ובמיוחד בי”ד באייר. יחד עם זאת, בפועל מדובר על מפעל תורני רחב ידיים שעוסק יום יום בקידום לימוד התורה ועבודת ה’ בישראל ובכלל זה במסגרת שורה של מוסדות רבי מאיר בעל הנס.

קבר רבי מאיר בעל הנס שעות פתיחה

רבי מאיר בעל הנס

ייתכן מאוד שעל רבי מאיר בעל הנס שמעתם בעיקר באמצעות דיווחי התקשורת על ההילולה הנערכת בכל שנה ביום י”ד באייר בקברו של רבי מאיר באזור טבריה. יחד עם זאת, בפועל מדובר על מתחם קדוש הפתוח לקהל הרחב בכל יום, ובכל ימות השנה עולים אליו לרגל מאות ואלפי ישראלים על מנת לשאת תפילה, להדליק נר, לבקש עזרה או פשוט לשהות במקום ולספוג מהאווירה הקדושה השורה בו בכל עת. במסגרת ביקור במקום ניתן לחסות באזורים המוצלים, להתפלל במתחם התפילה, לבקר במתחם הקבר עצמו בתוך המערה או פשוט לעמוד בכל מקום שהוא ולהתפלל כמיטב הבנתכם.

רבי מאיר בעל הנס תרומות

תפילה בקבר רבי מאיר בעל הנס

פעילותם של מוסדות דת היא בהגדרה פעילות שאינה למטרת רווח וככזאת, מחייבת מעורבות של הקהילה על מנת לשמר את אותה פעילות ואף לקדם אותה. מוסדות רבי מאיר בעל הנס מתקיימים ממקורות תקציביים שונים, שהמרכזי שבהם הוא תרומות המגיעות מצד הציבור. תרומות אלה ניתנות למוסדות במסגרת ביקורים בקבר רבי מאיר, דרך אתר האינטרנט של המוסדות, במוסדות עצמם ובעוד שורה של ערוצים הפזורים בחיי הקהילה בכל רחבי ישראל. בהתנהלות הכוללת של מוסדות רבי מאיר בעל הנס תרומות הם מרכיב חשוב ומרכזי שכל אדם שרואה חשיבות בפעילות זו, צריך להיות מעורב בו.